Teretulemas tänne uuteen LC:heni! Toivottavasti saan paljon lukijoita? Tässä nyt heti ilmoitan että LC:n säännöilllä mennään, niillä uudemmilla siis kai tai jotain. :D Tässä nyt juttuja:
Rajoitukset:

-Viherpeukalo

Pisteet: 1

Perustajasi on ostanut hedelmällisen maan, johon rakentaa talonsa, on hyvin maanläheinen ja välittää kasveista ja luonnosta.

Säännöt:
-Tontilla pitää olla aina vähhintään 20 ruutua kukkia. Ainakin 20 pitää siis olla ostettuna heti ensimmäisenä päivänä.
-Sinun täytyy ostaa ainakin kymmenen puuuta ja kymmenen pensasta ennen kuin perustajasi kasvaa vanhukseksi.
-Sinun täytyy pelata kaikki kymmenen suukupolvea ilman, että ainutkaan kukkaistutus kuolee.
-Et saa palkata puutarhuria.
-Perustajalla ja jokaisella perijällä täytyy olla 10 mielenkiintopistettä ympäristöön kun he kasvavat vanhuksiksi.

Kukkaistutus voi nuukahtaa tai saada rikkaruohoja, muttei kuolla. Istutus on kuollut, kun se muuttuu ruskeaksi ja ainut vaihtoehto sitä klikatessa on "hävitä".

Ei-perijöiden simien ei tarvitse maksimoida kiinnostustaan ympäristöön, mutta on hyvä idea tehdä niin, silloin talon sisäiset keskustelut paranevat.

-Tee-se-itse

Pisteet: 1

Perustajallasi on suuri luottamus omiin käsiinsä (tai suuri epäluottamus ammattilaisiin).

Säännöt:
-Simisi eivät voi koskaan palkata ket&aauml;än Palvelu tai Lähetti -valikoista puhelimessa. Ainoa poikkeus tähän on adoptointi ja myös yliopistossa olevat simit kuuluvat Rajoitukseen.
-Perhe ei voi aktivoida tai muuttaa luokseenn Servoa.
-Perustajalla ja kaikilla perijöillä täytyy olla kymmenen mielenkiintopistettä työssä ennen kuin heistä tulee vanhuksia.

Simisi eivät voi myöskään käyttää suostuttelua saadakseen toisia simejä tekemään palvelutehtäviä. Voit silti mennä naimisiin tai muuttaa yhteen palvelu- ja lähettityöntekijöiden kanssa. Simit voivat silti tehdä ja myydä Servoja, kunhan he eivät vain aktivoi niitä.

-Tottele simejäsi
Pisteet: 1

Perustajasi on hyvin vaativainen tyyppi ja siirtää tämän vaativaisen asenteen jälkeläisilleenkin. Sinun täytyy työskennellä ahkerasti pitääksesi heidät onnellisina.

Säännöt:
-Sinun täytyy täyttää aiinakin yksi toive jokaisena simipäivänä perustajalle tai nuorimmalle perijälle. Se voi olla ihan mitätön toive, mutta silti toive.
-Perustajalla ei voi persoonallisuudessaan oolla kuin korkeintaan kaksi pistettä kiltteydessä.
-Perustajalla ja jokaisella perijällä täytyy olla kymmenen mielenkiintopistettä leluissa ennen vanhuutta.

Vain nuorin perijä täytyy pitää tyytyväisenä. Kun seuraava sukupolvi saavuttaa taaperoiän, sinun ei tarvitse kiinnittää huomiota edellisen sukupolven perijän toiveisiin.

-Yksisuuntainen tie

Pisteet: 1

Syystä tai toisesta, useimmat eliksiirit eivät vaikuta perheeseen. Vain supervoimakas nautakasvin eliksiiri voi vaikuttaa siihen, kuinka kauan he elävät.

Säännöt:
-Simisi eivät saa koskaan käyttää tavoitepisteistä saatavaa elämäneliksiiriä.
-Nautakasvista saatavaa eliksiiriä voi käyttää.

Voit silti ostaa tavoitepisteillä elämäneliksiiripulloja saadaksesi pisteet täysistä pulloista.

Huippukunnossa

Pisteet: 1

Perustajasi suuri rakkaus on fyysinen kunto. Hän vaatii, että jokainen perheenjäsen urheilee ja pitää itsensä timmissä kunnossa.

Säännöt:
-Perustajasi ei voi aloittaa pyöreänä.
-Perustajallasi täytyy olla vähinttään viisi aktiivisuuspistettä.
-Kukaan perheenjäsen ei saa koskaan tullla huonokuntoiseksi.
-Perustajan ja perheeseen muuttavien simien täytyy olla hyväkuntoisia ennen vanhuutta.
-Perheeseen syntyvien lasten täytyy ollla hyväkuntoisia ennen aikuisuutta.
-Perustajalla ja jokaisella perijällä täytyy olla kymmenen mielenkiintopistettä urheilussa ennen vanhuutta.

-Tarinankertoja

Pisteet: 1

Perheesi tarina kerrotaan maailmalle.

Säännöt:
-Perijän täytyy kirjoittaa ja päättää ainakin yksi kirja per sukupolvi, lukuuottamatta kymmenettä sukupolvea. Sillä ei ole väliä, kuinka hyvin tai huonosti kirja myy tai kuinka paljon luovuutta perijällä on.
-Sinun täytyy kirjoittaa tarina perheesstäsi.

Tätä Rajoitusta on vaikea määritellä selkein säännöin. Tämän tarkoituksena on palkita niitä, jotka kirjoittavat perheestään tarinaa. Saat itse päättää, mitä tarina tarkoittaa ja miten sitä kirjoitat. Sillä ei ole väliä, arvostellaanko tarinasi hyväksi (pelin virallisilla sivuilla annetuilla tähdillä tai blogissa lukijoiden kommenteilla). Suositeltavaa on, että kirjoitat tarinaasi kerran sukupolvessa, mutta se ei ole pakollista. Tämä osa Rajoituksesta on täysin sinun päätettävissäsi. Ensimmäinen osa (perijöiden kirjan kirjoittaminen) on kuitenkin toteutettava saadaksesi pisteen. (En itse kirjoita tarinaa, simet hoitakoon sen, joten otan vain puolet tästä haasteesta.)

Eli yläpuolella rajoitukset jotka otin, sitten alapuolella perussääntöjä ym. :)

Mitään huijauskoodeja ei saa käyttää näitä lukuunottamatta:
-Move_objects (vain bugittavien tavaroiden kkorjaamiseen!)
-Rakentamiseen käytettävät koodit

Voit mennä naimisiin tai muuttaa yhteen vain townieiden ja npc:iden kanssa.

Kun lapsi kasvaa teiniksi, et saa itse päättää tavoitetta. Sinun pitää käyttää kuusisivuista noppaa tai jotain vastaavaa.
1: Mammona
2: Tieto
3: Perhe
4: Romantiikka
5: Suosio
6: Nautinto

Ansaitset pisteitä haasteen aikana, joita kutsutaan legacypisteiksi. Pisteitä saa tietyistä tehtävistä tai täyttämällä tiettyjä ehtoja. Pisteitä kerätään kategorioittan, joista jokainen on kymmenen pisteen arvoinen. Saat laskettua pisteesi jakamalla pisteesi maksimi pistemäärällä. Pisteet lasketaan prosentteina ja 100 prosenttia on tietenkin täydelliset pisteet.

Kategoria: Perintö

-Saat puoli pistettä perustajasta (saatt siis pisteen automaattisesti)
-Saat puoli pistettä jokaisesta peliin syntyneestä sukupolvesta paitsi kymmenennestä
-Saat yhden pisteen kymmenennen sukupolven ssyntymästä
-Saat puoli pistettä jos jokainen suvunn perijä sekä perustaja on maalannut/maalaututtanut itsestään muotokuvan ja ripustanut sen jonnekin talon seinälle.

Haasteen sydämenä tämä kategoria kerää pisteitä hitaasti sukupolvien lisääntyessä. Voit tuplata pisteet maalaamalla jokaisesta perijästä sekä perustajasta muotokuvan. Koska muotokuva pitää olla simin elinaikana tehty ja haaste päättyy kymmenennen sukupolven syntyessä, ei 10. sukupolven vauvasta voi olla muotokuvaa. Siksi 10. sukupolven syntymästä saa yhden kokonaisen pisteen.

Kategoria: Raha

-Saat yhden pisteen jokaisesta 100 000 simelleonista, mutta jos sinulla on lisäosia, sinulla täytyy olla 50 000 simeleonia enemmän per lisäosa saadaksesi pisteen. Eli jos sinulla on kaikki kolme lisäosaa, saat yhden pisteen jokaisesta 250 000 simeleonista. Tämä sen takia kun lisäosien myötä peliin tulee niin paljon uusia keinoja hankkia rahaa. Simiesi varat pyöristetään ylöspäin, niin että saat ainakin yhden pisteen tästä kategoriasta. Yliopistosta palaajille ei ole enää rangaistusta, mutta ehtona on, että yliopisto käydään kokonaan loppuun asti. Omistettujen yhteisötonttien arvo lisätään perheen nettovaroihin pisteitä laskiessa. Jos saat yli 10 pistettä tästä kategoriasta, ne menevät Ylivuoto kategoriaan.

Äskeinen oli, jos huomasitte, VANHA kategoria, ja minullahan on SEITSEMÄN lisäosaa, joten piste tulee jokaisesta 450 000 simoleonista. :D

Kategoria: Perheystävät

-Pidä kirjaa siitä, kuinka monta pperheystävää perheelläsi on kerralla ollut enimmillään. Se luku tulee perheystäviesi määräksi ja pysyy siinä, vaikka ystävät myöhemmin menetettäisiin. 

-Saat yhden neljäsosa pisteen jokaisestta perheystävästä. älä pyöristä osapisteitä kokonaisiksi. -Yli kymmenen menevät pisteet menevät Ylivuoto kategoriaan.

Kategoria: Mahdottomat toiveet

-Saat yhden pisteen jokaisesta mahdottomastaa toiveesta perheessäsi. Yksi simi voi ansaita korkeintaan yhden pisteen elämänsä aikana. Simi voi ansaita pisteensä vain oman tavoitteensa toiveista. Romantiikkasimi, joka maksimoi kaikki taitonsa ei saa mahdottoman toiveen pistettä siitä, sillä maksimoi kaikki taidot on tietosimin mahdoton toive.

Tässä ovat kaikkien tavoitteiden mahdottomat toiveet:
-Perhe:
--Saa 10 lasta
--Saa 30 lastenlasta

-Mammona:
--Tienaa 100 000 simeleonia
--Omista viisi 10. tason yritystä
-Tieto:
--Maksimoi kaikki taidot
--Alienit sieppaavat kolme kertaa

-Suosio:
--30 hyvää ystävää<

-Romantiikka:
--20 rakastajaa yhtä aikaa
--Pelehdi 30 eri simin kanssa

-Nautinto:
--100 ensitreffit
--50 unelmatreffit

-Syöpöttely:
--Syö 200 juustovoileipää

Yli kymmenen menevät pisteet siirtyvät Ylivuoto katergoriaan.

Kategoria: Platinahaudat

Tämä on yksinkertainen kategoria. Saat puoli pistettä jokaisesta platinahaudasta, joka on tontilla. Sillä ei ole väliä, minkä tavoitteen platinahauta on, kunhan se on platinahauta. Saadakseen platinahaudan, simin täytyy kuolla vanhuuteen ja olla silloin platinamielialalla. Yli kymmenen menevät pisteet siirtyvät Ylivuoto kategoriaan.

Kategoria: Haamut

Saat puoli pistettä jokaisesta haamuväristä tontillasi. Jos keräät kaikki haamuvärit, saat kymmenen pistettä tästä kategoriasta. Haamutyypit ovat:
Vanhuus
Tuli
Pelästyminen
Hukkuminen
Sähköisku
Nautakasvi*
Sakset (ladattava thesims2.comista)
Hissi
Satelliitti
Sairaus
Kärpäset
Nälkä
Kannustaminen (<--Kertokaa mikä toi on jooko. :D)
Auringonvalo

Kategoria: Kokoelmat

1 piste per alienraskaus
Ei ole väliä, onko raskauden tuloksena kaksoset vai ei, se on silti yksi piste.

1 piste jokaisesta täydestä setistä platinahautoja
Setti tarkoittaa seitsemää erilaista, eri tavoitteiden platinahautaa. Jos sinulla ei ole Yöelämää -lisäosaa, setti tarkoittaa viittä erilaista platinahautaa.

1 piste kaikkien 14 urapalkinnon saamisesta.
Tämän pisteen voi ansaita vain kerran. Jos sinulla ei ole Yliopistoa, tarvitset vain 10 urapalkintoa.

1 piste per 25 pulloa käyttämätöntä elämäneliksiiriä.
Kun olet kerännyt 25 pulloa, voit poistaa ne, lisätä itsellesi yhden pisteen ja aloittaa keräämisen alusta. Helpoin tapa seurata pullojen määrää on merkitä 5x5 alue ja täyttää sitä pulloilla. Kun alue on täynnä, olet kerännyt 25 pulloa eli yhden pisteen.

2 pistettä jos jokainen mahdoton toive on täytetty ainakin kerran.
Mahdottomia toiveita on yhteensä 12. Jos täytät jokaisen niistä ainakin kerran, saat tämän bonuksen. Mahdottomat toiveet täytyy toteuttaa simillä, jolla on oikea tavoite, mutta yksi simi voi toteuttaa useamman kuin yhden toiveen tätä bonusta varten.

Yli kymmenen menevät pisteet siirtyvät Ylivuoto kategoriaan.

Kategoria: Mestari

Tämän kategorian pisteet ovat normaalia hankalampia toteuttaa. Niiden eteen täytyy nähdä enemmän vaivaa kuin muiden pisteiden. Jokaisen pisteen voi ansaita vain kerran, vaikka tapahtumat tapahtuisivat useamman kerran. Jos haluat pelata yksinkertaista haastetta, voit unohtaa tämän kategorian.

"Musta lammas"
Musta lammas tarkoittaa alienvamppyyrizombieta. Mustan lampaan täytyy olla osa verilinjaa. Saat pisteen, kun simi on alienvamppyyrizombie, eikä simin tarvitse pysyä elossa sen jälkeen. Jos sinulla ei ole tarvittavia lisäosia (Yliopisto ja Yöelämä), poista tämä bonus. Kun olet ansainnut Musta lammas -bonuksen, voit antaa suvun lapsille perhetavoitteen kun he kasvavat teineiksi nopan heittämisen sijaan.

"Sosiaalipuputkin tarvitsevat rakkautta"
Mielikuvitusystävänä työskenteleminen on rankkaa työtä, siksipä pieni työpaikkaromanssi piristää pupuja. Saat pisteen, kun otat kuvan kahden sosiaalipupun romanttisista teoista! Siihen tarvitset kaksi sosiaalipupua (eli kaksi simiä alhaisella sosiaalisuudella), joista toinen on sininen ja toinen punainen. Kun olet ansainnut tämän bonuksen, voit antaa suvun lapsille romantiikkatavoitteen nopan heittämisen sijaan.

"Tahraton rekisteri"
Jos onnistut pitämään perheen poissa ongelmista aina kymmenenteen sukupolveen asti, osoitat todellisia simijumalan taitoja. Saat pisteen, jos selviydyt koko kymmenestä sukupolvesta ilman ainuttakaan miinuspistettä. Miinuksia ei saa siis tulla yhtäkään!

"Saata loppuun mitä aloititkin"
älä siis haukkaa liian suurta palaa kerralla. Jos pystyt noudattamaan haasteen alussa valitsemiasia rajoituksia, saat tämän pisteen. Sinulla täytyy olla valittuna ainakin yksi rajoitus saadaksesi tämän pisteen.

"Ihmelapsi"
Jos suvusta löytyy ihmelapsi, saat pisteen! Ihmelapsen täytyy:
-Olla perijä.
-Kasvaa platinamielialalla taaperosta lapsekksi.
-Oppia kaikki kolme taaperotaitoa (puhuminenn, käveleminen ja potan käyttö).
-Maksimoida kaikki taidot ennen teini-ik&aumml;ä.
-Olla kympin oppilas teiniksi kasvaessaan. -Saada oppia tekemään läksyj&ä ennen teini-ikää (vanhempi sukulainen auttanut läksyissä).
-Olla yksityiskoulun oppilas teiniksi kasvaeessaan.
-Olla kymmenen mielenkiintopistettä kouulussa teiniksi kasvaessaan.
-Kasvaa platinamielialalla lapsesta teiniksii.

Jos kaikki ehdot toteutuvat, sukusi saa ihmelapsi bonuksen kun lapsi kasvaa teiniksi. Kun ihmelapsesta kasvaa teini, sinun ei tarvitse heittää noppaa, vaan voit antaa hänelle tietotavoitteen. Tietotavoitteen Maksimoi kaikki taidot -mahdoton toive täyttyy heti. Jollei valitsemasi rajoitus kiellä, saat käyttää taitojen maksimoimiseen urapalkintoja.

"Hyvää syntymäpäivää"
Yhden perijän täytyy viettää syntymäpäiväjuhlat jokaisena kasvupäivänään aina vauvasta vanhukseksi. Jokaisen juhlan täytyy loppua tunnelma katossa ja perijän täytyy kasvaa aina platinamielialalla (paitsi vauvasta taaperoksi). Perijän täytyy myös kuolla platinakuolema. Kun kaikki ehdot täyttyvät, saat pisteen. Kun olet saavuttanut tämän pisteen, voit antaa suvun lapsille suosiotavoitteen nopan heittämisen sijaan.

"Ei kaduttavaa"
Jos joku perijä pystyy kuolemaan platinakuoleman ilman ainuttakaan pahaa muistoa, saat pisteen. Ainut sallittu huono muisto on perheenjäsenen kuolemasta jäävä muisto, mutta niiden kuolemien täytyy olla platinakuolemia. Kun olet ansainnut tämän bonuksen, saat antaa suvun lapsille nautintotavoitteen nopan heittämisen sijaan.

"Kapitalisti Mestari"
Perijän täytyy kuolla platinakuolema ja olla saavuttanut kaikki 25 yritysbonusta ja kaikki seitsemän ansiomerkkiä. Jos kaikki ehdot täyttyvät, saat pisteen. Kun olet ansainnut bonuksen, saat antaa suvun lapsille mammonatavoitteen nopan heittämisen sijaan.

"Yliopiston kasvatti"
Ansaitaksesi tämän pisteen tarvitset teinin, joka on osa sukua, mutta ei ole perijä. Hänen täytyy:
-Ansaita 14 000 simeleonin edestä stipeendejä.
-Mennä yliopistoon.
-Saada muisto "Kampuksen kuningas/kuningatarr" ennen valmistumista (eli väh. 15 ystävää).
-Liittyä salaseuraan ennen valmistumistta.
-Perustaa osakunta ja saada se korkeimmalle tasolle ennen valmistumista.
-Valmistua Laudaturin arvosanalla.
-Pitää valmistujaisjuhlat, jotka ppäättyvät tunnelma katossa.

Pisteen ansaitset, kun simi valmistuu ja täyttää kaikki ehdot. Kun olet ansainnut tämän bonuksen, saat antaa suvun lapsille tietotavoitteen nopan heittämisen sijaan.

"Loppusuora!"
Päätä Legacy Challenge. Saat tämän pisteen kun saavutat kymmenennen sukupolven!

Kategoria: Rajoitukset

Haasteen alussa, ennen kuin edes luot perustajasimiäsi, katso listaa mahdollisista Rajoituksista. Voit valita niin monta tai vähän kun vain uskot selviäväsi. Voit olla myös valitsematta yhtään Rajoitusta, jos haluat helpon haasteen. Huomaa, että osa Rajoituksista sulkee pois toisensa. Jos haluat tavoitella täydellisiä pisteitä, sinun täytyy valita ainakin kymmenen pisteen edestä Rajoituksia.

Ellei Rajoitus sano toisin, tienaat pisteen/pisteet vasta haasteen lopussa, edellyttäen että seurasit Rajoituksia koko haasteen ajan. Jos rikot Rajoitusten sääntöjä, et ansaitse sen pisteitä, mutta muuta rangaistusta siitä ei ole.
Rajoituspisteet, jotka menevät yli kymmenen menevät Ylivuoto kategoriaan.
Rajoituksia, jotka vaativat tietyn lisäosan jota sinulla ei ole, ei voi valita. Rajoitus kategoria on kymmenen pisteen arvoinen, riippumatta siitä kuinka monta lisäosaa sinulla on (Rajoituksia on niin monta valittavana, että vain pelkän peruspelin omistajallekin löytyy kymmenen pisteen edestä Rajoituksia).

Kategoria: Ylivuoto

Aina, kun ansaitset jostain kategoriasta yli kymmenen pistettä, pisteet siirtyvät tähän kategoriaan. Kaikki miinuspisteet, joita perhe saa vähennetään tästä kategoriasta. Tämä kategoria voi tulla negatiiviseksi. Kuten kaikissa muissa kategorioissa, tässäkin maksimi pistemäärä on kymmenen. Kaikki pisteet, jotka menevät tämän kategorian yli, menevät hukkaan tai vaihtoehtoisesti ne voidaan lunastaa (kts. miinukset).

Miinukset

Miinuspisteitä saa seuraavista asioista:

-1 piste jokaisesta kaching -koodin käyytöstä. Jos ylivuotopiste on menossa hukkaan, voit lunastaa sen käyttämällä yhden kerran ilmaiseksi kaching -koodia.

-1 piste jokaisesta psykiatrin vierailusta. Jos pystyt nostamaan simin tavoitemittarin takaisin ylös ennen psykiatrin saapumista, voit välttää tämän miinuksen.

-1 piste jokaisesta vauvasta, taaperosta ja lapsesta, jonka sosiaalityöntekijä vie pois.

-1 piste jokaisesta ulosottomiehen vierailussta. Muista siis maksaa laskusi!

-1 piste jokaisesta simistä, joka eroteetaan tai jättää kesken yliopiston. Mukaan lasketaan kaikki simit, jotka tulivat legacytontilta yliopistoon, sekä perijät että muut. Miinusta ei tule yliopiston kokonaan väliin jättämisestä.

-1 piste jokaisesta vierailijasta, joka kuollee legacytontilla. Kaikki muut paitsi vauvat ja kontrolloitavat simit lasketaan vierailijoiksi.

-1 piste jokaisesta Diivasta ja Mr. Bigist&aauml;, joka muuttaa taloon. Tämä siksi, että he tuovat niin paljon rahaa mukanaan.

-1 piste per tallentamatta poistuminen. Jos perijäsi kuolee vahingossa tai jotain muuta perhettä repivää tapahtuu, haluat ehkä poistua pelistä tallentamatta ja jatkaa edellisestä tallennuksestasi uuden suvun aloittamisen sijaan. Jokainen tallentamatta jättäminen tuo kuitenkin yhden miinuspisteen. Jos sinun täytyy poistua tallentamatta pahan bugin takia, et saa miinusta.

-1 piste per tavoitteen vaihto. Menetätt yhden pisteen jokaisesta mielenmuokkauspallolla vaihdetusta tavoitteesta. Mielenmuokkauspalloa voi käyttää vapaasti mieltymysten ja inhokkien muuttamiseen. Yliopistossa voit vaihtaa tavoitteen ilman rangaistusta kun saat siihen mahdollisuuden, kunhan heität nopalla uuden tavoitteen. Ainoa poikkeus mielenmuokkauspallon käyttämiseen on, kun vaihdat simin tavoitetta tavallisesta tavoitteesta syöpöttelytavoitteeksi. Silloin ei tule miinuspistettä.

Tässä näitä. Yritän noudattaa niittä, näkkeepä sitten onnistuuko. Auttakaa mua laskemaan pisteitä, ja huomautelkaa. Kirjoitan joka osan loppuun mitä pisteitä tuli/meni osan aikana. See U! :) -Aiqs